13.b) Fuldokló kimentése



Játsszunk egy kicsit!

    Az alábbi kis programban az egér segítségével kijelölhetjük a "fuldokló" ember helyét ( eközben a képernyőt tetszőlegesen scrollozhatjuk, nagyíthatjuk vagy kicsinyíthetjük ).
    A "Fut" gomb elindítja a futó embert a part mentén, majd az "Úszik" gomb lenyomásakor vízbe ugrik (sárga cipője a parton marad!), és a CÉL felé úszik. Ha újra szeretnénk próbálkozni (például nem nyomtuk meg időben az "Úszik" gombot), akkor egyszerűen nyomjuk meg ismét a "Fut" gombot.
    A futás és úszás sebességek arányát (1 és 10 között) a "Sebességek aránya" mezőben állíthatjuk be.
Az idő függ a vízbeugrás helyétől. Az optimális ugrási helyet az "Opt.hely" gomb mutatja meg egy narancssárga vonallal. Ekkor az úszás és a part vonala a φ szöget zárja be.

medence:
A Böngésződ nem ismeri a HTML5 "Canvas" tagot.

    (ms)










Szalkai István
Pannon Egyetem
Matematika Tanszék
Veszprém
szalkai@almos.uni-pannon.hu
2014.12.03.